Carian

Sunday, August 29, 2010

posto!!!!posto!!!!!!!

huhhhhh.....panasnya cuaca hari ini......lagi-lagi dalam bulan puasa ni....
dulu tak ada lah panas sangat macam ni....hutan-hutan dan pokok-pokok tolong kurangkan suhu bumi ni....tapi sekarang tak terkata panasnya...hutan-hutan dah digondolkan...yang paling giat berlaku ialah pembalakan haram... kesannya pada kita suhu bumi jadi panas...tapi pernah tak kita fikir kesan pada orangutan???
haaaaa.....tu yang nak bagi gali dalam-dalam tu....
penebangan pokok-pokok balak ni sebenarnya memusnahkan habitat orang utan.... para penebang pokok ni tak fikir jauh... Cuba bayangkan tempat tinggal kita dimusnahkan???? Kita terdedah dengan pelbagai jenis bahaya....kita senang ditimpa penyakit... Pasti dengan keadaan itu kehidupan kita akan terganggu dan banyak kematian akan berlaku.... Begitulah yang terjadi pada orang utan...mereka kehilangan tempat tinggal... Kerana itulah mereka semakin pupus...


Tak kesian ke kat anak saya ni??

Arghhh!!! Mana aku nak tinggal dan cari makan ni??
kepada para penebang sekalian....janganlah sudah terhantuk baru nak terngadah... sudah kena pada diri sendiri dan keluarga barulah nak menyesal.... masa itu nasi dah jadi bubur....tak guna menyesal lagi.... berperikemanusiaanlah kepada orang utan.... JANGAN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI KEKEJAMAN!!!!! katakan SAYANG pada orang utan!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails